mandag 9. august 2010

Hydrema 912D dumper

Hydrema 912D er midjestyrt og pendler i midjen. Den leveres med baktipp eller med svingbar kasse ( trinnløs sving 90 gr. til begge sider).
  • Perkins motor på 131  hk
  • ZF helautomatik gearkasse, 100% elektronisk styrt.
  • Carraro for- og baksaksel  med bremseskiver i oljebad.
  • Friksjonssperre foran og 100% sperre bak.
  • 600/55-26,5 twin dekk.
  • Vekter: baktipp  7.100 kg, svingbar kasse 7.600 kg
  • Laster 10 tonn eller 5,6 m3. Kan registreres som motorredskap for veikjøring med fullt lass.
  • Bredde 2.470mm, lengde 5.820mm, høyde  2.750mm. Tippetid:  baktipp 6 sek, svingbar 8 sek. 
HYDREMA 912D HAR UNIK FRAMKOMMELIGHET DER DET ER BRATT, BLØTT ELLER TRANGT

BRUKERE:


Johnsrud Anleggsdrift i Svelvik.
Dette bildet er fra 2009 og er tatt ved oppstarting av et nytt prosjekt i et hyttefelt der det ikke var vann og avløpsopplegg fra før.
På bildet:Tomas Hesby, Frode Helgerud, Svein Johnsrud og Jørgen Wessel. I hytte på graveren sitter Ronnie Jensen






Hydrema 912D dumper på arbeide hos HYLLAND AS i Bergen.
Dumperen ble først brukt å transportere masse i forbindelse med bygging av  Tveiteråstunnelen på bybanen i Bergen.

Fra venstre og fra NCC Torfinn Holsen, videre fra Hylland AS Torfinn Hansen og Halvor Askvik.






Vestfold Anlegg AS har 2 Hydrema 912D.
Dette bildet er fra bygginen av sykkel- og gangveg og legging av vann- og avløpsrør langs veien til Tjøme.

Fra venstre: Pål Kittelsen, Jan Are Steinholt Jacobsen, Ketil Lie, Sigurd Aas og Jorgen Gein.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar